Prodaja na Amazonu
Tudi mame prodajamo svoje izdelke na Amazonu. Želiš vedeti, kako?
Zadnje čase postaja prodaja na Amazonu, eno najdonosnejših poslov, ki si ga lahko ustvariš. Je tudi eden najbolj fleksibilnih. Lahko delaš od koder koli na svetu. Ne potrebuješ fizične trgovine, skladišča ali zaposlenih. Večina prodajalcev potrebuje le nekaj ur na dan za vodenje svojega podjetja. To pomeni, da imaš veliko časa, da narediš karkoli želiš v svojem prostem času.
Zakaj je to mogoče?
Mogoče je zato, ker Amazon namesto tebe opravi naslednje aktivnosti:
- shrani tvoje izdelke v njegova skladišča
- obdela naročila strank
- zbira plačila strank
- ravnanje s strankami
- skrbi za vrnjene izdelke, pošiljke
- upravlja osnovne storitve za stranke
- ti pošilja plačila vsaka dva tedna
- ti pomaga tržiti svoje izdelke preko oglaševanja, ponovnega trženja in SEO.
Izbira tvojega prvega izdelka za prodajo
To je del, ki ti bo na začetku potovanja z Amazonom, verjetno vzel največ časa.
Pokazala ti bom, kako izbrati dobičkonosen in iskan izdelek. Tisti, ki ima dovolj nizko konkurenco, da lahko z njo zlahka tekmuješ. Hkrati pa, da ima dovolj prodajnega obsega, tako da lahko ustvariš znaten dobiček.
Obstaja veliko kategorij, med katerimi lahko izbiraš. Takšne kot so zdravje, dom in kuhinjski izdelki, izdelki za fitnes, taborjenje, hišni ljubljenčki ali avtomobilski izdelki ali katera koli druga vrsta izdelka, ki ga ljudje uporabljajo ves čas.
Obstajajo tudi kategorije, ki jih je bolje preskočiti (obiti): programska oprema, mobilne aplikacije, nakit, oblačila in izdelki, ki so resnično veliki, dragi ali celo zares poceni.
Nekatere kategorije zahtevajo odobritev.
Kateri so najpomembnejši kriteriji za izbiro izdelka za prodajo na Amazon-u?
- Best Sellers Rank (BSR) – Najboljša pozicija prodajalca (nižja je številka BSR, večje je povpraševanje. Poišči izdelek med 400 in 6.000 v top kategoriji.)
- Price – cena (išči izdelke med 17 in 70 USD)
- Number of reviews – število ocen (izogibaj se izdelkom z več kot 1000 ocenami)
- The weight of a product – teža izdelka (Poštnina težjih izdelkov bo dražja. Izdelki naj imajo 5 funtov (2,27 kg) ali manj.)
- Izdelek prodajaj pod svojo blagovno znamko.
Poleg tega, da raziščeš izdelek po zgornjih kriterijih, verjamem, da moraš tudi verjeti v svoj izdelek. Ne prodajaj nečesa, česar nikoli ne bi sama kupila, kaj šele, da bi imela negativen odnos do izdelka.
Iskanje dobavitelja
Iskanje dobrih dobaviteljev za izbrani izdelek ni težko. Velika platforma za iskanje le-teh je Alibaba (www.alibaba.com). Alibaba je na splošno varen kraj za poslovanje. Dobavitelji na Alibabi govorijo dobro angleško. Vaša korespondenca bo preko orodja Alibaba messenger, preko e-pošte in Skypea.
Pa si malo poglejmo njihovo stran.
V iskalno polje vnesi izbrani izdelek. Pri rezultatih filtrov preverite pod tipi dobavitelja (Supplier types): Trade Assurance and Gold Plus Supplier. To izberi, če želiš zožiti seznam izbir in omejiti rezultate na najboljšega dobavitelja.

Sedaj si lahko ogledaš seznam in začneš iskati izdelke, ki se ujemajo s tistim, ki ga iščeš. Tu lahko vidiš, če ti ustrezajo pogoji, kot so cena in MOQ (minimalna količina naročila). Osredotočiti se moraš tudi na podatek, kako dolgo je dobavitelj že na platformi (1 leto je premalo, 5 let je že super).

Če želiš izvedeti še več o natančni ceni in MOQ, moraš izbrati nekaj potencialnih dobaviteljev in se obrniti nanje, da dobiš več podrobnosti. Kot na primer cene na različne MOQ-je, kako dolgo bo trajalo, da bi izdelali in proizvedli tvoj izdelek. Ali ponujajo vzorce?
Primer pisma
Pismo je napisano v angleščini, saj boš z dobavitelji komunicirala v tem jeziku.
Dear [Contact Name and Manufacturer]
My name is [your full name], and I am the owner of [company name]. My company retails on Amazon, and we are always looking for quality products to add to our line up. I am interested in this product [insert product name here and link as well]. Could you please provide me with the following additional information?
I appreciate your time and look forward to hearing from you soon. Sincerely, Name, Title Company |
Ko dobiš nekaj zadovoljivih odgovorov, prosiš za vzorce. Ponavadi jih dobavitelji ne zaračunavajo, plačaš le stroške pošiljke.
Zdaj si dobila vzorce in jih preizkusi. Uporabi jih in se prepričaj, da delujejo pravilno. Si si želela takšnega izdelka, je takšne kakovosti, kot si želela?
Takoj, ko si zadovoljna z izdelkom, je čas za oddajo naročila.
Kako ustvariti račun na Amazonu (Seller Account)?
Večina začne na Amazonu ZDA. Zato tukaj tudi link: https://www.sellercentral.amazon.com
V Slovenij za enkrat še ne moremo na katerokoli platformo evropskih Amazon-ov, ker naša zakonodaja ni kompatibilna z Amazonovimi pravili. Se ureja.

Klikni na Selling on Amazon; potem pojdi na Start selling.

Obstajata dva tipa prodajnih računov:
- The Professional Seller Account
- The Individual Seller Account

Za Professional račun se plača mesečna pristojbina 39.99 $ na Amazon.com.
Individual račun je brezplačen. Vendar z vsakim prodanim proizvodom plačaš Amazonu za posredovanje pri prodaji 1 $. S tem računom ne moreš izvajati oglaševanja na Amazonu (tako imenovanega PPC-ja).
Zelo pomembno je, da izpolniš vse zahtevane podatke in, da so le-ti pravi. Za tvoj Seller Account je bolje izbrati generično ime (če boš prodajala v različnih kategorijah, se tako izogneš težavam z uporabo imena. V tem primeru lahko narediš različne blagovne znamke po kategorijah, ki nimajo nič skupnega.) Bolje je izbrati generično ime za račun vašega prodajalca (če greste za prodajo v različnih kategorijah, se izognete težavam z uporabo imena, ki se nanaša samo na eno posebno). Izbereš lahko tudi ime podjetja.
Vzemite si čas, da natančno izpolniš vsa zahtevana polja. Lahko se vrneš tudi kasneje in urediš večino stvari.
Upoštevaj, da je dovoljen samo en Seller Account na gospodinjstvo. Amazon je zelo strog glede tega pravila.
Seznam izdelkov (Product Listing)
Vpisati se moraš v Seller Central Account.
Izberi Add Products.

Pomakni se malo niže in izberi Create a new product listing.
V iskalniku vtipkaj ime proizvoda, ki ga želiš dodati v seznam izdelkov in izberi ujemajočo se kategorijo ali podkategorijo, v katero izdelek najbolj sodi.
Sedaj lahko ustvariš svoj seznam. Izpolniti moraš vse okvirčke, obarvane v rdečo, v zavihku Vital Info.
- Na vrhu vidiš štiri zavihke. Če vidiš poleg imena zavihka rdeč trikotnik s klicaje, pomeni, da moraš v tem zavihku izpolniti podatke.
- Izpolniš podatke o ceni.
- Seller SKU je Amazon-ov podatek.
- Condition – izbrati moraš New.
- Pomemben podatek je Fulfillment Channel. Prepričaj se, da si izbrala “I want Amazon to ship and provide customer service for my items if they sell.” (To pomeni, da želiš, da Amazon opravi odpošiljanje prodanega izdelka kupcu in vse storitve, povezane s prodajo, kar sem opisala na začetku bloga pod vprašanjem Kako je to mogoče?)
- Sedaj se pojavi na zavihku Vital Info rdeč trikotnik. Vnesti moraš Product ID. Sem skopiraj svoj UPC in izberi besedilo UPC. UPC lahko kupiš na https://speedybarcodes.com, kjer priporočam, da kupiš paket bar kod, ki jih boš lahko uporabila še kasneje. Kompleti se bolj splačajo.
Sedaj klikni na Save and Finish.
Če želiš biti opažena, moraš svojo listo optimizirati.
Slike
Z dodajanjem slik se začne optimizacija tvoje liste. Dodaš lahko devet slik. Slike so najpomembnejši del tvojega izdelka.
Glavna slika bi morala biti sam izdelek, ki ga prodajaš, brez kakršnihkoli dodatkov. Imeti mora čisto belo ozadje. Dimenzije slike morajo biti najmanj 1.000 slikovnih pik (pixlov) krat 1.000 slikovnih pik. Zaradi tega se slika lahko zoomira.
Ostale slike lahko prikazujejo uporabo izdelka. lahko so slike z življenjskim slogom ali funkcijske slike. Uporabi domišljijo. Vendar ne obdeluj slik v raznih kreatorjih, ker morajo biti realne.
Besedilo liste, je naslednji korak, ki se mu moraš posvetiti. Razmisli o ključnih besedah, ki jih boš uporabila (ključe besede moraš temeljito raziskati). Kot idejo si lahko pogledaš ključne besede ostalih izdelkov, ki jih uporabljajo ostali prodajalci. Toda NE kopiraj njihovih naslovov ali njihovih točk.
Naslov
Poleg slik je naslov bistven del liste. Tvoj naslov pomaga pretvoriti obiskovalca v kupca in ti pomaga, da se lista prikaže v rezultatih iskanja na Amazonu (Amazon search results).
Odvisno od kategorije, v kateri si, lahko uporabiš med 50 in 200 znaki. Natančno številko lahko najdeš pod vodnikom za slog vaše kategorije (the style guide for your category).
Ne poskušaj podvajati besed. Uporabi svojo glavno ključno besedo, svojo blagovno znamko, glavno korist in glavno funkcijo.
Podajanje ključnih točk (Listing Bullet Points)
Točkovni seznam (Bullet Points) se nahaja na strani, pod naslovom.
Tu imaš več prostora, da lahko kaj poveš o izdelku. Uporabiš lahko od 50 do 500 znakov na točko. Na razpolago imaš pet točk.
V svojih točkah dodaš še več ključnih ključnih besed, več koristi izdelka, funkcije (features tell, benefits sell) in ovrzi morebitna nasprotovanja strank.
Na vrhu postavi najpomembnejše točke. Zadnja je točka, ki naj bi ovrgla ugovore. Na primer: “LIFETIME GUARANTEE – Our [Name of your product] Come with a 100% satisfaction guarantee. You can buy our product with confidence. If you are not satisfied with the product because it does not meet your current standards, you can send it back to replace it or refund.”
Opis (Description)
Opis je manj kritičen del tvoje liste. Vendar pa daje priložnost, da pojasniš, zakaj bi tvoj potencialni kupec moral kupiti tvoj in ne konkurenčni izdelek.
V opisu moraš vključiti vse, kar ni zajeto v naslovu in v točkah. Tu lahko govoriš o svojem izdelku ali celo o zgodbi tvoje blagovne znamke. Odločaš sam, kaj želiš povedati.
Super je, da koncu dodaš še poziv k dejanju (CA – call to action).
Zagon tvoje prodaje (Kako lansirati proizvod za takojšnjo prodajo?)
Nastavitev sponzoriranih oglasov na Amazonu
V centralnem računu prodajalca (Seller Central Account) odpreš oglaševalsko akcijo (Advertising) in izberi Campaign Manager, nato klikni na Create campaign, ter izberi Sponsored Products. Klikni Continue.

Akcijo poimenuj (Campaign name) in izberi začetni datum (Start date). Končni datum lahko pustiš tako, kot je (No end date), ker se lahko vrneš in zaustaviš (pause) ali prekličeš oglaševalsko (stop) akcijo, kadar koli želiš. Priporočeni dnevni proračun je 30 dolarjev, saj bo ta vsota oglaševalsko akcijo ohranjala skoraj cel dan.
Z samodejnim ciljanjem (Automatic targeting), ti Amazon s ključnimi besedami pomaga, pri najboljših možnostih prodaje. S tem optimizira akcijo, da doda nove ključne besede za tvoj izdelek.
Naslednji korak je, da poimenuješ skupino oglasov (Ad group name) (po želji) in izberi izdelek, ki ga želiš oglaševati.
Amazon ponudi privzeto ponudbo, vendar lahko spremeniš, če želiš, ali pa pustiš, kot je.
Negativne ključne besede (Negative keywords) lahko preskočiš. Klikni le še na Launch campaign.
Ustvarjanje digitalnega kupona (Digital Coupon)
Tokrat izberete v meniju Oglaševanje, Kuponi (Advertising menu, Coupons). Klikni create a new coupon.
Amazon te vodi korak za korakom. Najprej izberi izdelek (dodaj kupon – add coupon), nadaljujte na naslednjo stopnjo. Izberi popust, ki ga želiš dati, in izberi omejitev enega kupona na stranko (limit redemption to one per customer).
Izberi proračun (Budget) in nadaljujte z naslednjim korakom.
Tukaj izpišeš naslov kupona, pustiš obkljukano all customers in izberi začetni in končni datum.
Nadaljujte na naslednji korak in preglej, da je vse, kot želiš. Če si zadovoljna, klikni gumb Pošlji (Submit button). V šestih urah bo tvoj kupon pripravljen za uporabo.
Socialni mediji
Ko si prepričana, da je kupon v živ, pošlji e-pošto z neposredno povezavo do njega.
Odlično orodje za seznanitev ljudi s popustom je tudi Facebook. Lahko ustvariš objavo. Lahko ustvariš ponudbo.
Priporočam, da oglašuješ objavo. Če želiš optimizirati oglas, zoži ciljno skupino tako, da izbereš spol, starost, lokacijo in podrobno ciljanje (primer: vrt).
Klikni na Narrow Audience in vtipkaj Amazon.com, ker želiš zožiti ljudi, na tiste, ki radi kupujejo na Amazon. Če je velikost tvojega občinstva dobro opredeljena, pomeni, da je v zelenem polju. Čas je, da shraniš izbrana merila.
Sedaj nastavi proračun in povej Facebook-u, kako dolgo želiš prikazovati svoj oglas. Klikni še na Boost in oglaševanje se bo pričelo v približno eni uri, ko Facebook odobri oglas..
Drug način, da poveste svojim strankam, da imaš popust, je iskanje FB strani, kjer lahko objaviš svoj oglas (na primer obstaja veliko strani, ki prikazujejo popuste na Amazon-u).
Nekaj pomembnosti, ki jih je vredno upoštevati
- Bodi previdna, da ima tvoj izdelek vse potrebne dokumente (npr. certifikate). Razišči, katere certifikate potrebuješ za izdelek. Ali jih lahko dobiš od proizvajalca ali ga moraš priskrbeti sama?
- Priskrbeti moraš UPC.
- Ko je tvoje naročilo proizvedeno, priskrbi inšpekcijo, ki zate preveri, če je vse tako kot si si zamislila.
- Ko je pošiljka pripravljena, moraš opremiti škatle z oznakami FNSKU.
Prvi slovenski priročnik in video tečaj o prodaji izdelkov na Amazonu
Z veseljem vam predstavljam prvi slovenski priročnik o prodaji izdelkov na Amazonu v ZDA in Evropi. Priročnik je napisan na 285 straneh, s preko 200 prikazi s fotografijami. Komplet vsebuje tudi prvi slovenski video tečaj s 73 video posnetki. Namenjen je tistim, ki:
- bi želeli začeti s prodajo v največji spletni trgovini na svetu – na Amazon-u,
- iščete jasna navodila, konkretne primere in prikaze za začetnike v Amazon poslu,
- želite točen postopek od A do Ž za iskanje profitabilnih izdelkov na Amazonu iz Slovenije,
- bi radi čim prej začeli in uspeli s prodajo izdelkov na Amazonu iz Slovenije,
- iščete nov vir zaslužka (Amazon omogoča pošiljanje izdelkov iz Kitajske npr. v ZDA, ne da izdelke sploh vidite),
- imate malo ali srednje podjetje in želite prodajo izdelkov razširiti v ZDA ali po Evropi,
- želite izkoristiti prodajo izdelkov na največji spletni trgovini v Evropi (Nemčija, Italija itd.). Slovenija lahko od novembra 2019 prodaja na evropskem Amazonu.
Namenimo še nekaj besed avtorju priročnika in video tečaja
Priročnik je nastal v sodelovanju z uspešnimi Amazon prodajalci. Eden izmed njih je Žan Nekrep, ki prodaja na Amazonu v ZDA zadnji dve leti. Žan je naredil prvo največjo Amazon konferenco v Sloveniji, na kateri so se predstavili Amazon prodajalci iz Slovenije. Le-ti naredijo tudi 100 tisoč evrov prometa na dan. Je organizator največjih podjetniških dogodkov v Sloveniji, ter ustanovitelj in soustanovitelj več podjetij. Med drugim predava na dogodkih o digitalnem marketingu. Njegovi sta bili tudi uspešni blagovni znamki Kužek in Mucek, ki ju je vodil osem let, ter ju je pred kratkim prodal.
Več o prvem slovenskem priročniku in video tečaju izveste na spodnji povezavi. Ker verjamem, da vas bo vsebina prepričala, sem za vas pri Žanu dobila poseben 10% popust. Ko izberete paket, ki vam najbolj ustreza, vas stran preusmeri na zaključek nakupa, kjer najdete v okvirčku Podatki plačnika vprašanje: “Imate kupon?” Tja vpišite Mateja10.
Viri
Tukaj je nekaj virov, kjer sem pridobivala znanje (lahko si tudi sama pomagaš z njimi). Poleg tega tudi nekaj orodij, ki jih lahko uporabiš, da si pomagaš pri zagonu svojega posla na Amazon-u:
Theo McArthur – How to start an Amazon FBA store on a tight budget
JungleScout – Fetcher, Jump Send, Jungle Market
Manuel Becvar – Import dojo
Ta članek vsebuje affiliate povezave. Če klikneš na kakšno od mojih affiliate povezav in opraviš nakup, lahko prejmem provizijo, ki se sklicuje nate. To tebi ne prinaša nobenih dodatnih stroškov. Morda boš deležna celo kakšne ugodnosti.
One thought on “Mama prodaja na Amazonu”
Valuable information. Fortunate me I found your site by chance, and I am shocked why
this accident didn’t came about earlier! I bookmarked it.